2014. április 15., kedd

Rebarbarás pite

Hosszú hallgatás után egy rövid poszttal jelentkezek, még ha sok újdonságot nem is tartogat. Reményeim szerint hamarosan több új recepttel frissül majd a blog.
Az apropó pedig, hogy leporoltam a fényképezőt (jó, azt azért használtam) és a fotózási kellékeket, hogy ilyen gyönyörű rebarbara szárakat kaptam. Repülőn érkeztek egyenesen Angliából. Tudja valaki a választ, hogy nálunk miért nem lehet ilyet kapni? Vagy csak én nem keresem jó helyen?
Recept terén a jól bevált pite recepthez nyúltam, és most is remekül működött, ugyanúgy mint málnával, áfonyával vagy szilvával. Mire a fotózást végéhez értem, még a nap is kisütött.
A rebarbaráról többet  Anikó blogján olvashattok. Akkor jöjjön tehát a recept!




Hozzávalók egy 23 cm átmérőjű pite formához: 

5 tojás
120 g cukor
150 ml teljes tej
150 ml tejszín (minimum 30%-os zsírtartalmú!!! és nem főzőtejszín!!!)
45 g liszt vagy tönkölyliszt
250-300 g rebarbara

egy kevés vaj és teljes kiőrlésű liszt a formát kikenni.


 Elkészítés:  

A sütőt előmelegítjük 175 fokra. A piteformát kivajazzuk és liszttel megszórjuk leheletnyit. 
A rebarbaraszárakat megmossuk és ujjnyi vastagra szeleteljük, majd egy hőálló tál aljába szórjuk. A pitébe szánt cukorból 2 evőkanálnyit rászórunk és 10 percre a sütőbe toljuk.

Amíg a rebarbarák puhulnak a sütőben, a tojásokat a maradék cukorral alaposan elkeverjük, habosítjuk, majd hozzáadjuk a tejet és a tejszínt is, végül pedig a lisztet beleszitáljuk és beleforgatjuk. 
A rebarbarákat átöntjük a kivajazott lisztezett pite formába. (Én első körben a pite formában sütöttem a rebarbarákat, de nem a legjobb ötlet a pitetésztát a forró formába önteni, mert a széle hirtelen megsül és nem lesz szép egyenletes a felülete, látszik is a fotón. )
A tojásos-cukros-tejes keveréket az elősütött rebarbarákra öntjük úgy, hogy azok amennyire lehet a forma alján maradjanak. (Mire megsül a piténk úgyis a tetejére keverednek.) 
Sütőbe tesszük és légkeverés nélkül   40 perc alatt megsütjük. Addig sütjük, míg a teteje szép aranybarna nem lesz. Egy picit remegős lesz a tészta közepe, amikor kivesszük, de ahogy hűl szépen összeáll. 
Ha kihűlt szeleteljük, de langyosan a legeslegfinomabb.



További rebarbarás receptek: 

Rebarbarás eperfagyi

Rebarbarás clafoutis

Pikáns rebarbara befőtt (Édes és keserű)












10 megjegyzés:

  1. Ó de gyönyörű, már hiányoltalak :-) Csak nem Anikó küldte ?:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, de aranyos vagy. :)
      A rebarbara pedig nagyon eszméletlenül finom. Eddig csak fotókon találkoztam ezzel a fajtával. Igen, ő hozta. :)

      Törlés
  2. Csodaszép képek és biztos nagyon finom is a pite! :) Idén még én sem ettem, de sajnos nekem is mindig Apa hoz Ausztriából... Biztos ki fogom próbálni! Még egyszer ezer éve a Blanchirban csináltunk egy epres-rebarbarás pitét az Eva Longoria szakácskönyvből, az is szuper volt, de ezt is ki kell próbálnom, amint kapok rebarbarát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor legközelebb találkozunk hozol receptet?
      Egyszer én is vettem Ausztriában, gyönyörű piros volt, de nem ilyen volt az íze. Ez függővé tett.

      Törlés
    2. Persze, de szívesen elküldöm Neked hétvégén, otthon van a könyv :)

      Törlés
  3. Hmmm, csodás, képek is. De jó, hogy újra írsz! Én is csak a culinárisban láttam eddig ilyen szépeket, bár az sem volt ennyire rózsaszín. Hajrá, hajrá, sok bejegyzést kérünk! :) Sok puszi!

    VálaszTörlés
  4. jaj de le vagyok maradva, csak most látom ezt a gyönyörűt! Hű, de beleharapnék!!! Kriszta, szerintem itt az ideje, hogy belevágj a fojtott rebarbara (forced rhubarb) termesztésébe. Szerintem nem nagy kunszt, legyen sötét neki és nedvesség. Ennyi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idei szezonról már lekéstem, de jövő tavaszra lesz, az biztos.

      Törlés