2014. május 5., hétfő

Nagyon tavaszi saláta a VKF! 63 fordulóra

Minden benne van ebben a salátában, ami jó a tavaszban. Roppanós spárga, édes földieper, zsenge borsóhajtás. Kedvenc tavaszi salátámat variáltam át kicsit és hoztam a VKF! fordulóra, aminek témája  a saláta, mint fő fogás.
Minden néhány hete kezdődött, amikor Anikó blogján egy fantasztikus salátáról olvastam, aminek az alapját a borsóhajtás adta. Mivel nálunk ilyet nem tudunk a boltok polcairól leemelni, ezért némi utánaolvasás után cselekedtem. Az egyik dézsát ezúttal borsóval vetettem be. Mindössze 2 hetet kellett várnom, gyönyörűen kikeltek és már el is készíthettem ezt a remek salátát. Íze olyan mint a finom zsenge borsóé. Rendkívül sokféleképpen felhasználható, nem csak salátába, hanem krémlevesnek, pesztónak vagy szendvicskrémek ízesítésére is.
A spárgát ezúttal serpenyőben, olívaolajon néhány perc alatt megpirítottam. Ettől sokkal ízletesebb lett, mint a korábban alkalmazott blansírozástól.






Hozzávalók 2 adaghoz: 
Két maroknyi borsóhajtás, 8-10 szál zöld spárga, 6-8 szem földieper, 1-2 kisebb krémes, morzsolható kecskesajt, olívaolaj, balzsamecet, só


Elkészítés: 
Az epreket megmossuk, csumáját eltávolítjuk, negyedbe vágjuk. A spárgaszárakat meghámozzuk, félbe vágjuk, forró serpenyőben 1-2 perc alatt pici olívaolajon átsütjük.
Egy tányérba teszünk egy maroknyit a borsóhajtásokból, rátesszük a sült spárgaszárakat, meglocsoljuk enyhén olívaolajjal, picit sózzuk. Ráhalmozzuk az eper szemeket, erre jöhet a balzsamecet, majd a végén a krémes kecskesajtot rámorzsoljuk. 



4 megjegyzés:

  1. Ez nekem nagyon-nagyon...és a kép is nagyon...tényleg nem tudok róla mást, max. rokonértelmű szóval: leg-leg ;-) Nézz be hozzám az összefoglalóra és köszönöm a játszódást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúúú, ez milyen kedves. Nagyon nagyon köszönöm!
      Megyek is!

      Törlés
  2. Kriszta, imádom, hogy újra posztolsz :-) és hogy ültettél borsót, hogy hajtásod legyen, le a kalappal előtted! Hiányzol, puszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, nagyon köszi! A FB-ra tettem is fel képet róla. Épp a napokban termett le, amit nem ettünk meg hajtásként. :)
      Jövőre is vetek, mert annyira finom!
      Te is hiányzol, de pár hét is itt leszel, már nagyon várom!!!

      Törlés