2012. április 26., csütörtök

Bazsalikomos panna cotta eperrel

Ritkán indulok el más bloggerek játékán, mondhatni ez az első, de ezt most nem hagyhattam ki. Egyrészt azért, mert a kiírás is érdekes volt, bármilyen epres finomság készítése, másrészt Katucikonyha 1 nappal utánam kezdte írni a blogját, tehát szinte együtt ünnepeltük a blogjaink születésnapját. A kiírás is ennek apropóján született. 
Bazsalikom és eper jó barátok, ezt már tudjuk. Ezt a receptet a Billa áruházlánc egyik kiadványában találtam és némi módosítással el is készítettem.
 A szakácskönyv egyébként tele klassz receptekkel, színvonalas fotókkal. Ami még nagyon tetszik benne, hogy ebben a könyvben nincs semmi reklám. Ilyen és olyan félkész termék, margarin, gyári vaníliás cukor stb. a receptekhez. Csak csupa friss alapanyag felhasználásával készült receptgyűjtemény, évszakok szerinti csoportosításban, hogy a szezonalitásnál maradjunk.



Hozzávalók:
250 ml teljes tej, 250 ml friss tejszín, 50 g cukor, 5 g lapzselatin, 2 szál bazsalikom
poharanként 3-4 szem eper, néhány csepp balzsamecet, bazsalikomlevél a díszítéshez.

Elkészítés:
Első lépésként a tejpudingot készítjük el. A tej, tejszín és cukor keverékét felmelegítjük forráspontig. Ekkor levesszük a tűzről és beletesszük az előzőleg jéghideg vízbe áztatott, majd kinyomkodott lapzselatinokat. Ha kihűlt, az ilyenkor még hígan folyós tejpudingba beleturmixoljuk a bazsalikomleveleket. Ízlés szerint csökkenthető vagy növelhető a bazsalikom mennyisége. Én elsőre nem mertem ennél többet tenni bele, de legközelebb simán többel készítem. Poharakba töltjük és néhány órára hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen.
Tálaláskor eper cikkeket halmozunk rájuk, amelyet néhány csepp balzsamecettel ízesítünk. Szórhatunk rá leheletnyi porcukrot és bazsalikomlevelekkel díszítjük. Aki elég türelmes, az nyugodtan hagyja állni egy éjszakát is, mert másnapra sokkal finomabb.




4 megjegyzés: